Mai Elmar

Mai Elmar (1958) Havenvrouw van het jaar 2004. Het jaar waarin de Queen Mary 2 afmeerde aan de Wilhelminapier. Dit was (voorlopig) de kroon op het werk van Mai, die sinds 1999 doende is de cruiserederijen te interesseren voor Rotterdam.

Mai Elmar gaat haar hele leven al de uitdaging waar het werk ligt en haar liefde daarvoor. De laatste paar jaar bracht haar dat aan de basis van het Chief Marketing Office Rotterdam als eerste Chief Marketing Officer van Rotterdam, stad en haven. Zij heeft de laatste paar jaar het merkbeleid, de strategie en signatuur van Rotterdam mede vormgegeven. Onder het motto samen werken, samen merken werkte ze keihard met haar team aan het versterken van de economie en de energie van Rotterdam.

De belangrijkste doelstellingen voor de CMO zijn het versterken van het merk Rotterdam en de vergroting van het imago en de (inter)nationale uitstraling van de stad, om daarmee uiteindelijk méér bezoekers, bedrijven, bewoners en studenten naar de stad te trekken of te behouden. Deze doelstellingen worden o.a. nagestreefd door samenwerking tussen en het inzetten van de merksignatuur RotterdamWorldPortWorldCity.
Onlangs stopte ze als Chief Marketing Officer, maar als ondernemer achter MPI, Communicatie, Marketing & Organisatie en als directeur Cruise Port Rotterdam blijft ze in Rotterdam actief.

Nevenfuncties:

  • Advisory boardmember MEL Faculty EUR
  • Board member Luxor theatre Rotterdam
  • Advisory boardmember Rotterdam – The Hague airport
  • Chairperson bridges to fashion
  • Chairperson welzijnsgroep Rijnmond
  • Business advisoryboard Rotterdam Film Festival, Tiger business lounge
  • Advisor Rotterdam City Marketing, Chief Marketing Office