The State of Tomorrow

Uniek aanbod voor leden Kennissenclub:
leden participeren en co-creëren in gezamenlijk toekomstvisie- en trendboek
en verwerven zo een maatwerk-relatiegeschenk

Adjiedj Bakas & Wim van Sluis

The State of Tomorrow
Adjiedj Bakas Wim van Sluis

De ambitie van de Kennissenclub is om uit te groeien tot de Ondernemersdenktank van Nederland. Succesvol ondernemerschap kan niet zonder een netwerk met waardevolle kennissen, zoals we de afgelopen tijd bewezen hebben. We willen nu de volgende stap maken en een toekomstvisie presenteren, passend bij de megatrends die de (zaken)wereld gaan veranderen. Met Wim van Sluis en trendwatcher Adjiedj Bakas als hoofdauteurs, en met Bakas’ nieuwste internationale trendboek “The State of Tomorrow” als basis, komt er eind 2013 een exclusief toekomstboek waar leden van de Kennissenclub elk op een eigen pagina de ruimte krijgen om hun toekomstvisie en de innovaties en toekomstplannen van hun bedrijf te presenteren. Dat gebeurt in de vorm van een column. De columns worden verspreid door het hele boek heen, en wisselen de 13 megatrends af die in het boek worden beschreven. Het boek start met een katern van 24 pagina’s met de toekomstvisie die Wim van Sluis en Adjiedj Bakas samen formuleren, afgeleid van wat er leeft en speelt rondom de Rotterdamse haven en de megatrends die in kaart gebracht zijn.

Achtergrond van het basisboek

Trendwatcher Adjiedj Bakas zette de 13 megatrends op een rij die de wereld gaan veranderen. Hij schreef het splinternieuwe boek “The State of Tomorrow” dat ingeleid is door Frits Bolkestein en dat ook in een Duitse (ingeleid door oud-kanselier Helmuth Schmidt) en Noorse editie (ingeleid door de Noorse kroonprins Haakon) zal verschijnen. Het boek is luxueus vormgegeven met een foam-kussentjesomslag, op luxe papier en rijk geïllustreerd. Het leest als een tijdschrift in boekvorm. Verschillende bedrijven, van Google tot KLM, van ING tot Samsung, doen het cadeau aan zakenrelaties en aan eigen medewerkers om hun toekomstdenken en out-of-the-box-denken te stimuleren. Het boek wordt vanaf deze zomer verbouwd
tot een “special edition” voor de leden van de Kennissenclub. Vanwege het internationale karakter van ons ondernemerschap en vanwege de groeimogelijkheden die daar zijn (in 2012 groeide de Nederlandse export 12% en in 2013 wordt een groei van 13% verwacht volgend kredietverzekeraar Atradius) is het boek Engelstalig. Ondernemers kunnen het cadeau doen aan (inter)nationale zakenrelaties.

Uw column

U kunt een column van 1 bladzijde (=400 woorden plus pasfoto van u als columnist) in het boek verwerven.
U heeft er weinig werk aan: een redacteur interviewt u en werkt uw verhaal uit. We willen zowel het grootbedrijf als het MKB de ruimte geven zich in dit boek te profileren. U heeft als eindejaarsgeschenk
iets dat veel origineler is dan de gebruikelijke fles wijn, voor een vergelijkbare prijs. En met uw eigen toekomstvisie erin opgenomen, zodat het uw eigen nestgeur heeft.

De mogelijkheden

De vergoeding die u betaalt voor een column in dit boek is afhankelijk van het aantal exemplaren dat u afneemt.

Exemplaren Vergoeding
100 1750,-
250 3750,-
500 6250,-
1000 10,000,-

Voordelen voor de Kennissenclub en de leden

De redenen waarom andere bedrijven Bakas-boeken gebruiken (er werden de afgelopen jaren al meer dan 600.000 stuks verkocht) geven ook inzicht in de voordelen voor de Kennissenclub. Door in- en externe knowhow aan elkaar te koppelen ontstaat een relatiegeschenk dat informatief en entertainment is, de nestgeur van de afzender heeft maar ook de frisse wind van een buitenstaander, een gepersonaliseerd relatiegeschenk, een manier om eigen toekomstvisies te verbinden aan wereldwijde megatrends en het is een manier om je te onderscheiden van andere spelers. Doordat ondernemers samen in dit boek staan verbinden ze zich nog meer met elkaar onder het motto “samen sterk” en bovendien claimt de coalitie van bedrijven die onder auspiciën van de Kennissenclub partners in dit boek zijn geworden, “thought leadership.” Gezien de ambitie van de Kennissenclub om uit te groeien tot “thought leader” in Nederland
en gezien de manier waarop de leden met elkaar optrekken, kennis en kennissen delen, samenwerken om de wereld te veroveren vanuit Rotterdam, gelden dezelfde voordelen in dit geval. Met deze speciale maatwerkeditie van dit boek kan de Kennissenclub zichzelf krachtig positioneren als “thought leader,” kan de club knowhow en ervaringen en toekomst ideeën van de leden borgen en zichtbaar maken, en de leden een gezamenlijk relatiegeschenk aanbieden dat hun nestgeur heeft en verbonden is met een frisse wind van buiten.

Tijdpad

Het boek kan snel geproduceerd worden zodat men het in november 2013 kan gebruiken als eindejaarsgeschenk voor relaties. Voor 16 augustus moeten daarom alle deelnemers bekend zijn. Dan start de productie en medio november 2013 is het boek gereed.

Neem voor meer informatie contact op met Jeroen Bekker:
jbekker@kennisenclub.nl
Tel.:010 – 4581144